Wydział Gospodarki Gruntami

Wydział Gospodarki Gruntami


Kierownik Wydziału: ..............................................................

Tel: ......................................................................................

Wydział Gospodarki Gruntami podlega bezpośrednio Burmistrzowi.

Zadania Wydziału
Wydział Gospodarki Gruntowej poza zadaniami wspólnymi realizowanymi przez wszystkie wydziały i samodzielne stanowiska określone w §10 Regulaminu Organizacyjnego realizuje następujące zadania szczegółowe:
1) Prowadzenie spraw związanych z gospodarką mieniem komunalnym, a szczególnie w zakresie jego nabycia, zmiany przeznaczenia i zbycia.
2) Prowadzenie spraw obejmujących całość problematyki dotyczącej ochrony gruntów stanowiących mienie komunalne, określone w ustawie o ochronie gruntów rolnych i leśnych oraz wydanych do niej przepisach wykonawczych , a w szczególności :
a) Skreślony,
b) rekultywacji gruntów,
c) skreślony,
d) wykorzystania rolniczego gruntów oraz egzekwowanie obowiązków w tym zakresie,
e) zatwierdzanie projektów planów gospodarowania gruntami rolnymi w strefach ochronnych.
3) Zapewnienie gruntów na potrzeby pracowniczych ogrodów działkowych zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o pracowniczych ogrodach działkowych.
4) Prowadzenie kompleksowej gospodarki gruntami stanowiącymi mienie komunalne w zakresie ustalonym w ustawie o gospodarce gruntami i wywłaszczeniu nieruchomości oraz w wydanych do niej przepisach wykonawczych, a w szczególności :
a) tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy,
sporządzanie dla nich dokumentacji geodezyjno - projektowej i wyposażenie ich w niezbędne urządzenia infrastruktury komunalnej,
b) przekazywanie działek budowlanych i innych na własność, w zarząd, w użytkowanie wieczyste i w dzierżawę,
c) korzystanie z prawa pierwokupu gruntów i budynków,
d) prowadzenie sprzedaży domów i lokali mieszkalnych oraz innych obiektów i lokali użytkowych,
e) przygotowanie projektów aktów prawnych ustalających ceny i wysokość opłat za grunty, budynki, lokale i inne obiekty,
f) orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania lub prawa zarządu,
5) Prowadzenie ewidencji nazw ulic i placów w mieście oraz nadawanie numeracji porządkowej nieruchomościom.
6) Tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy miasta.
7) Określanie zasad przeznaczania do sprzedaży lokali.
8) Występowanie z wnioskiem o wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów.
9) Ustalanie opłat rocznych za grunty.
10) Przekazywanie mienia komunalnego i rozliczanie opłat z tego tytułu.
11) Wycena nieruchomości.
12) Sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa.
13) Współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zakaźnych.
14) Współdziałanie z inwestorami w zakresie inwestycji w rolnictwie.
15) Nakazywanie posiadaczom gruntu rolnego zniszczenia zasiewów lub nasadzeń o nieodpowiedniej zdrowotności lub zakazanej.
16) Podejmowanie działań na rzecz utrzymania w indywidualnych gospodarstwach rolnych ładu i porządku.
17) Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem posiadaczom indywidualnych gospodarstw rolnych i członkom ich rodzin oraz innych składników zaopatrzenia społecznego określonego w ustawie o ubezpieczeniu społecznym rolników i członków ich rodzin.

Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki