Wydział Oświaty, Zdrowia, Kultury i Sportu

Wydział Oświaty, Zdrowia, Kultury i Sportu


Kierownik Wydziału: ..............................................................

Tel: ......................................................................................

Wydział Oświaty, Zdrowia, Kultury i Sportu podlega bezpośrednio Zastępcy Burmistrza.

Zadania Wydziału
Wydział Oświaty, Zdrowia, Kultury i Sportu poza zadaniami wspólnymi realizowanymi przez wszystkie wydziały i samodzielne stanowiska określone w §10 Regulaminu Organizacyjnego realizuje następujące zadania szczegółowe:
1) Wykonywanie zadań należących do organu prowadzącego placówki oświatowe w odniesieniu do publicznych szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkoli, a w szczególności :
a) tworzenie, likwidacja i przekształcanie szkół i przedszkoli,
b) zapewnienie szkołom i przedszkolom niezbędnych warunków do nauki, wychowania i opieki,
c) nadzór nad działalnością finansową i administracyjno - gospodarczą szkół i przedszkoli,
d) współdziałanie z dyrektorami szkół i przedszkoli w pozyskiwaniu środków na ich działalność,
e) opracowywanie zbiorczego budżetu dla szkół i wnioskowanie jego zmian,
f) występowanie z wnioskami o dotacje,
g) podział dotacji na poszczególne placówki, h) prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem i mianowaniem dyrektorów szkół i przedszkoli,
i) współdziałanie z dyrektorami przy opracowywaniu projektów organizacyjnych szkół i przedszkoli,
j) prowadzenie egzekucji administracyjnej obowiązku szkolnego.
2) Nadzorowanie wdrażania w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjum przepisów dotyczących organizacji placówek oraz ich działalności wychowawczej i opiekuńczej.
3) Podejmowanie działań mających na celu zapewnienia właściwej opieki zdrowotnej nad dziećmi przebywającymi w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjum oraz warunków higieniczno - sanitarnych.
4) Ustalanie zasad określających wysokość odpłatności rodziców za pobyt ich dzieci w przedszkolach.
5) Sprawowanie nadzoru i kierowanie działalnością Zakładu Budżetowego Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych.
6) Ustalanie w porozumieniu z działającymi w mieście jednostkami upowszechniania kultury programów rozwoju życia kulturalnego oraz nadzorowanie i koordynowanie ich realizacji.
7) Opracowywanie rocznego kalendarza imprez kulturalnych i nadzorowanie jego realizacji.
8) Zapewnienie środków finansowych i materialnych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania placówek upowszechniania kultury.
9) Stwarzanie warunków sprzyjających rozwojowi twórczości artystycznej i sztuki ludowej oraz amatorskiego ruchu artystycznego.
10) Opracowywanie i przedkładanie do zatwierdzenia Radzie Miasta projektów etatów nadzorowanych jednostek upowszechniania kultury.
11) Prowadzenie ewidencji placówek upowszechniania kultury.
12) Wyrażenie opinii, co do likwidacji istniejących oraz tworzenie nowych placówek upowszechnienia kultury.
13) Prowadzenie kontroli placówek upowszechniania kultury podporządkowanych Radzie Miasta oraz nadzorowanie działalności placówek upowszechniania kultury prowadzonych przez jednostki gospodarki uspołecznionej oraz inne osoby prawne i fizyczne na terenie miasta .
14) Żądanie od placówek upowszechnienia kultury informacji o realizacji zadań statutowych.
15) Wizytowanie placówek upowszechniania kultury w zakresie ich działalności programowej oraz wydawanie wiążących zaleceń powizytacyjnych.
16) Przekazywanie wizytowanym placówkom upowszechniania kultury ocen powizytacyjnych oraz wynikających z nich wniosków co do ich dalszej działalności programowej.
17) Współdziałanie ze społecznym ruchem kulturalnym.
18) Opracowywanie w uzgodnieniu z miejscowymi jednostkami kultury fizycznej programów rozwoju wszystkich form kultury fizycznej w mieście.
19) Współdziałanie ze szkołami i zakładami pracy w zakresie aktywizacji młodzieży szkolnej i pracującej do czynnego uprawiania sportu.
20) Zapewnianie środków niezbędnych na finansowanie działalności jednostek kultury fizycznej.
21) Inicjowanie, popieranie i upowszechnianie kultury fizycznej we wszystkich jej formach i środowiskach społecznych.
22) Stwarzanie warunków do rozwoju ruchu społecznego w kulturze fizycznej, popieraniu tego ruchu oraz współdziałanie w tym zakresie ze stowarzyszeniami kultury fizycznej.
23) Opracowanie kalendarza imprez sportowo - rekreacyjnych i turystycznych oraz nadzorowanie jego realizacji.
24) Opracowywanie planu przygotowania i przebiegu sezonu wczasowo - turystycznego i wypoczynkowego.
25) Sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością statutową jednostek kultury fizycznej powiązanych z budżetem.
26) Podejmowanie działań na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa osób uprawiających sport i rekreację na obiektach prowadzonych przez podporządkowane jednostki kultury fizycznej.
27) Sprawowanie nadzoru nad zapewnieniem organizatorów porządku i bezpieczeństwa na imprezach sportowych, rekreacyjnych i kulturalnych.
28) Współpraca z przychodnią lekarską w zakresie pełnego zaspokajania usług medycznych.
29) Prowadzenie spraw związanych z przeciwdziałaniem alkoholizmowi, narkomanii oraz ochroną zdrowia osób niepalących.

Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki