Kierownictwo Urzędu - Burmistrz

Burmistrz



Funkcję Burmistrza sprawuje Jan Nowak.

Tel: ................................................................................

Zadania Burmistrza

Burmistrz jako kierownik Urzędu zapewnia warunki do sprawnej jego pracy oraz prawidłowego funkcjonowania, szczególnie poprzez:

  1. właściwy podział zadań między członków kierownictwa Urzędu tj: Burmistrza, Z-cy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika,
  2. prawidłowe określenie zasad wykonywania zadań oraz form i metod pracy pracowników Urzędu i wszystkich jednostek organizacyjnych,
  3. ustalanie zakresów czynności dla pracowników Urzędu,
  4. stosowanie właściwej polityki kadrowej w Urzędzie preferującej faktyczne kwalifikacje i kompetencje,
  5. właściwe i terminowe załatwianie spraw obywateli.

Burmistrz jako Przewodniczący Zarządu Miasta tworzy warunki zapewniające operatywność działania Zarządu, w szczególności poprzez:

  1. organizowanie pracy Zarządu,
  2. ustalanie propozycji porządku dziennego posiedzeń Zarządu,
  3. zwoływanie posiedzeń Zarządu i przewodniczenie nim,
  4. przedkładanie do rozpatrzenia na posiedzeniach Zarządu stosownych materiałów.

Ponadto Burmistrz:

  1. kieruje bieżącymi sprawami miasta,
  2. reprezentuje miasto na zewnątrz,
  3. w sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego, podejmuje czynności należące do kompetencji Zarządu,
  4. wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej w indywidualnych sprawach,
  5. składa jednoosobowo oświadczenie woli związane z prowadzeniem bieżącej działalności miasta w przypadku udzielenia mu takiego upoważnienia przez Zarząd,
  6. prowadzi gospodarkę finansową miasta,
  7. ogłasza uchwały Rady Miasta w tym uchwały budżetowe i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkłada uchwały Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
  8. odpowiada w imieniu Zarządu za wykorzystanie mienia gminnego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tej sprawie wniosków i propozycji Radzie i Zarządowi,
  9. koordynuje działalność służb użyteczności publicznej,
  10. załatwia wnioski i postulaty posłów i senatorów oraz interpelacje radnych,
  11. nawiązuje stosunek pracy z pracownikami samorządowymi oraz je rozwiązuje,
  12. podejmuje i inicjuje działania w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone dla innych organów,
  13. wykonuje inne zadania zastrzeżone do kompetencji Burmistrza przepisami prawa, uchwałami Rady i Zarządu.
Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki