Zarejestrowanie działalności

Wpis do ewidencji działalności gospodarczej



Wymagane dokumenty:
1. Zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej. Druk do pobrania .
2. Dowód wpłaty

Opłaty:
1. Opłata stała za dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej – 100 zł. (na podst. art. 88a ust. 4 ustawy z dnia 19 listopada 1999r. prawo działalności gospodarczej, Dz. U. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.).
Opłatę wnosi się na konto Urzędu Miasta/Gminy ..............:
Nr rachunku: Bank ......................................
2. Opłata skarbowa za wniosek - 5 zł. (na podst. art. 1 ust.1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 9 września 2000r. o opłacie skarbowej, Dz. U. Nr 86 poz.960 z późn. zm.)
3. Opłata skarbowa za załącznik – 0,50 zł. (na podst. art. 1 ust.1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 9 września 2000r. o opłacie skarbowej, Dz. U. Nr 86 poz.960 z późn. zm.)

Znaki opłaty skarbowej - do nabycia w pokoju nr 14 w Urzędzie Miasta/Gminy w ..........

Termin załatwienia sprawy:
Do 14 dni

Jednostka odpowiedzialna:
Sekcja Rozwoju Gospodarczego pok. ....,
w godzinach pracy urzędu.
tel. ......................

Tryb odwoławczy:
W przypadku odmowy dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej wydana zostaje decyzja administracyjna, od której stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w ................ za pośrednictwem Burmistrza/Wójta .....................w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Ulgi
Nie przewiduje się.

Dodatkowe informacje:

1. Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna

2. Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej powinno zawierać:

      1. oznaczenie przedsiębiorcy,

      2. oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania – również wskazanie siedziby i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca,

      3. określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej,
4. wskazanie daty rozpoczęcia działalności.

3. Organ ewidencyjny doręcza z urzędu przedsiębiorcy zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.

4. Organ ewidencyjny wydaje decyzje o odmowie wpisu, gdy: 

      1. zgłoszenie dotyczy działalności gospodarczej nie objętej przepisami ustawy,
2. zgłoszenie zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie,
3. prawomocnie orzeczono zakaz wykonania określonej w zgłoszeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę.

5. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, objęte danymi zawartymi w zgłoszeniu (pkt. 2) i powstałe po dniu dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian.

 

Podstawa prawna:
art. 88 a, b, c, ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. – Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.)

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki